Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Lena Åkesson - 13 oktober 2009 20:16

Jobbade över idag och när jag väl kom hem såg jag en stor kronhjort som stod på gärdet här strax brevid. Nämde det för Magnus när jag kom hem och han ringde direkt till en av killarna som har jaktmarken här. Det visade sig att han precis kommit hem efter dagens älgjakt men blev lite till sig och sa att han skulle ge sig ut och kika "om i fall att". Det visade sig vara ett lyckodrag för efter ca 30 minuter ringde han och berättade att han skjutit den.


Magnus kastade sig iväg på fyrhjulingen för Johan (skytten) hade bett om hjälp med att få ut hjorten.Jag och Cola hängde naturligtvis på och gissa om Cola tyckte det var spännande! Jag tänkte det kunde vara nyttigt för honom med tanke på våra viltspårsövningar. Johan tog ur hjorten i skogskanten och jag (läs Cola) hade den stora lyckan att få levern. Det blir smarrigt att blanda ut torrfodret med! Det blev 12 lagom stora påsar in i frysen.


Tror jag vet en (läs Cola igen) som är väldigt nöjd med kvällen och kommer sova gott! Tyvärr missade jag i brådskan att ta med kameran men får väl skärpa mig...

Ovido - Quiz & Flashcards