Alla inlägg den 22 april 2008

Av Lena Åkesson - 22 april 2008 21:38

Jag och min kära sambo ska sluta röka! För mig blir det tredje seriösa försöket men för M blir det första. Tror det kan vara lättare nu när vi gör det tillsammans.


Vi får även hjälp från vårdcentralen. Igår var vi där på samtal och information och ska tillbaks nästa vecka för att få recept på Campix (eller något liknande). Jag ska även få göra ett lungtest. M har redan gjort det och hans lungor var fortfarande ok. Jag hoppas på det samma men känner mig nervös. Vi har även satt datum på när vi ska sluta ihop med Kicki på vc. Redan nu har vi fått göra lite ändringar i våra beteenden. Nu är det slutrökt i köket utan enbart ute och från och med idag skall vi tänka på om jag verkligen behöver en cigg varje gång vi tar upp paketet. Vi ska även räkna hur många cigg vi tar varje dag och skriva upp på en lapp. 



Nej, tänker inte tala om när det blir än men jag återkommer... Ska försöka skriva om den här kampen ganska regelbundet men kommer nog behöva lite uppmuntrande ord och kommentarer... 

Ovido - Quiz & Flashcards