Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Lena Åkesson - 10 augusti 2008 20:35

Som vissa av er vet så har jag hållt på att traggla ingångar med Cola "hur länge som helst" och visst har vi gjort små framsteg ibland. Men nu har det lossnat ordentligt!!! Nu har ljuset gått upp för honom och han gör det nu varje gång jag säger HIT.


Det var så roligt att se honom när det lossnade. Han hade jättesvårt att sitta still och vänta på kommandot utan han ville bara iväg och visa att han kunde! Ett par gånger väntade han inte ens på sin belöning utan sprang upp från sidan av mig och tog ett varv bara och sedan in igen bara för att han kunde! Vet att han inte "får" göra så men det gick inte att låta bli att smittas av den glädjen han visade! Det var helt underbart att se. Efter det har det varit lite svårt att gå på promenad för han vill bara träna. Har kört en del sök mellan regnskurarna. När Jenny kommer hem igen ska vi lägga några blodspår till och sedan se om vi inte kan hinna med något eller några prov i år...


Ska även ta upp apportblocksträningen igen! Ann-Louise - jag behöver kanske lite hjälp igen... Tröttnar du på mig?


Av Lena Åkesson - 10 augusti 2008 20:34

Jenny har tagit det översta fotot i förra inlägget. Nöjd så Jenny? (Jag vet att jag ska ange när du fotat men glömde det... Förlåt)

Ovido - Quiz & Flashcards