Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Lena Åkesson - 20 mars 2011 17:33

Tänkte ta mig en tur i skogen med Cola för att hitta på lite kuligheter. Började med att solen gick i moln när vi kom ut men men inget att göra åt det. Hade tänkt göra ett blogginlägg med lite aktiveringstips i skogen och det började bra.


Cola älskar när vi leker när vi är ute. Har inte haft hjärta att berätta för honom att det mesta vi gör faktiskt hänger ihop med olika tränings- och tävlingsmoment =O)


Vi började med ett "godisträd". Då gömmer jag några godisbitar i stammen på ett träd i olika höjd så får Cola nosa rätt på dom. Här kan man prata om direkt belöning!

   

En annan grej som Cola gillar är att hoppa upp på allt möjligt. Det kan vara stenar, kullvälta träd, högar, husses släpkärra... Där ska man enligt Cola göra följande: stå, sitta. ligga. Fråga mig inte varför men så vill han ha det.

           

En annan grej vi brukar köra med är att han får sitta brevid mig och jag kastar ut en eller ett par godisar. Sedan får man sitta kvar en stund innan det förlösande "Sök" kommer...

 

Efter ett tag så tyckte jag att vi kunde nöja oss med att promenera en stund men Cola tyckte annat och hittade en "härlig" skithög att rulla sig i...

  

Syns inte så bra på bilden men det luktade desstu mer =O(


 

 "TA MIG HÄR IFRÅN!"

  

"Tycker du inte om mig längre?"

 

"Var det här verkligen nödvändigt?"

Ovido - Quiz & Flashcards