Alla inlägg den 17 december 2007

Av Lena Åkesson - 17 december 2007 18:59

Trots mitt föregående inlägg så var jag tvungen att gå ut på en promenad i skogen med Cola och en bra ficklampa. Passade samtidigt på att träna några ingångar och det gick jättebra!


Det tyckte tydligen Cola också för han ville inte alls höra talas om att vi bara skulle testa några stycken och sedan gå på i vanligt ordning. Nej, han tyckte att vi skulle träna fritt följ samt fler ingångar och sitt och stå under gång! Han bjöd på än det ena och än det andra! När vi väl kommit hem tyckte han att vi skulle fortsätta på gårdsplanen med fritt följ med diverse svängar. Jag råkade snubbla till och tog ett snedsteg och han var med på noterna direkt...


Den hunden slutar aldrig att förvåna mig! Efter träffen med Ann-Louise kändes det lite smått omöjligt då han inte varit pigg på att göra något speciellt alls... men nu är vi med på banan igen!


Tack för alla tips Ann-Louise! Jag har beställt häftena och väntar bara på dom. Du är en riktig inspiratör och "träningsglädjespridare".


Av Lena Åkesson - 17 december 2007 09:55

Julklappar till höger och vänster. Städning. Plocka fram ca 200 tomtar och div pynt. Städa lite till.  Mat som ska handlas. (Som tur är behöver inte jag laga den, det gör min goa sambo!) Lite mer städning. Mer julklappar. Posta julkorten. (oopppsss, skulle varit gjort igår) Måste komma ihåg att köpa frimärken på lunchen. Får inte glömma korten hemma i morgon igen så att jag kan posta dom någon gång. Har alla fått julklappar nu? NEJ, måste ut både fredag och lördag. Jenny behöver kläder till julafton. Ytterligare städning.


Förutom allt detta så skall vardagen funka med hundpromenader, tvätt, körning av barn hit och dit. För att inte prata om att man har ett heltidsjobb att fixa också.


Blir det verkligen jul i år? JA, allt är precis som alla andra jular och jag tror inte att jag vill ha det på något annat sätt heller! Det skulle inte vara jul "på riktigt" då!



Ovido - Quiz & Flashcards