Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Colas första år i bilder

Av Lena Åkesson - 26 februari 2008 21:38

Emelie har förklarat för mig hur jag ska bära mig åt för att få text under bilderna så det ska jag försöka med nu.


Har valt ut några bilder från Colas första år.

 

Här är Cola ca 6 veckor och jag och Jenny är och hälsar på för första gången. Redan då sökte han sig till Jenny och var inte alls ängslig eller orolig utan en liten tuffing som ville leka.

Här är det äntligen dags att hämta hem honom. Det är Cola som står mot gallret och vill upp. Runt honom 3 av hans syskon. Dom var sammanlagt 4 hanar och en tik. Det är förövrigt hon som nu fått egna valpar. Se tidigare inlägg.

 

Nu har vi precis kommit hem och Cola hälsar på Nella. Det var en jättego hund som vi passade en vecka för några kompisar. Vi var ett eget litet team tyckte Nella och kunde inte riktigt fatta varför jag släpade hem en råtta när jag hade henne att låna... Tyvärr finns inte Nella kvar annat än i alla goa minnen. En väldigt speciell karaktär men helt underbar. Även Cola avgudade henne men det var nog inte så ömsesidigt tror jag...

 

Det här kortet är också från någon av de första dagarna. Redan från början har Cola älskat att ligga i knät. Varför ligga i egen säng eller på golvet när man kan ligga på någon?

 

Cola lärde sig snabbt att när resväskan kom fram betydde det oftast att matte skulle försvinna ett tag. Han tog då saken i egna tassar för att se till att han fick följa med. Hoppade helt sonika ner i väskan och vägrade gå där ifrån. Denna gång skulle han faktiskt få följa med till Stockholm men varför chansa? Nu har han lärt sig att om jag säger att han får följa med så kan han koppla av lite, men håller extra koll på mig i alla fall...

 

Colas absolut bästa kompis har redan från början varit Parson Russeln Putte som endast är 6 veckor äldre än honom. Det är även hos honom som Cola har sin "dagmamma och dagpappa". Där känner han sig nästan lika hemma som här. Det räcker att säga att man ska till Putte så blir han helt till sig. Han kan till och med vägen vi åker. En morgon glömde jag av att jag skulle dit med honom utan körde till jobbet i stället. Hela vägen var han orolig och jag funderade på om han mådde illa eller något. När jag parkerade på jobbet och stängde av bilen snodde han bara runt i baksätet och gnällde. Då slog det mig och det var bara att åka iväg igen. Nu med en betydligt lugnare hund... Vem har sagt att dom inte kan känna igen vägen genom bilfönstret. Tror inte på det längre!

 
 
ingelapling

ingelapling

26 februari 2008 22:18

Hej Lena!
Tack så jättejätte mycket för dina fina kommentarer på min blogg. Det var gulligt av dig. :) Hoppas bara att du hinner börja i detta livet, så du slipper vänta ända tills nästa med att börja scrappa. Jag kan LOVA dig att du inte kommer att ångra dig!
Hoppas vi ses snart igen!
Kram
Ingela i Växjö

http://www.nogg.se/ingelapling

 
Dottern

Dottern

27 februari 2008 15:41

Älskade lilla sötisplutt

http://www.nogg.se/coolacola

 
Emelie

Emelie

28 februari 2008 00:30

Vilka fina & härliga bilder på lille Cola! Han är för söt han! KLART att dom känner igen vägen man åker i bilen, Leo vet precis när,var & hur, om vi ska nånstans där han åkt några gånger. Dom är så smarta våra goa vänner! Kul med väskan, han är ju för go! Kram

http://kawa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syrran

28 februari 2008 15:38

GRATTIS PÅ MARIADAGEN!
Kram Syrran

 
Lena

Lena

28 februari 2008 21:27

Tack syrran! Trevligt att du kom ihåg mig ;o)

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards