Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Stilstudie...

Av Lena Åkesson - 18 augusti 2008 21:18

Har på allmän begäran tagit lite kort på enskilda plantor i den nya rabatten... Fick låna Jennys kamera idag och fick tagit några kort. Håll till godo.


 


Den här rosen heter Linnaeus 3,5 och är helt underbar. Den har små fina blommor som går från röda knoppar till aprikos/gula blommor. Kommer nya knoppar hela tiden och ska tydligen blomma från juni till oktober. Den var helt oplanerad men jag kunde inte motstå den.


 


Daglilja "Frans Hals"


 

 


Äntligen fick jag min japanska lönn! Detta exemplar heter Acer Palmatum "Orangeola"


 


Favorit i repris - Guldbenved. Har en sedan förut och är helt förälskad i denna långsamväxande buske.


 



Detta gräs köpte jag mest som utfyllnad utan att tänka så mycket men när det väl kom i jorden hamnade den direkt bland favoriterna! Vet inte vad det heter, kostade runt 20 kr på Blomsterlandet, Kuröd Uddevalla.


 


Har köpt ett par yuckapalmer också som ska klara ner till minus 20 grader. Ska bli spännande...


 


Ett par sötingar som jag inte kommer ihåg namnet på...


 


Ett chokladbrunt gräs som gör sig jättefint mot stenarna. Blir tydligen rätt högt.


 


Jag har också fått två stycken buxbom som Barbro dragit upp själv. Tusen tack Barbro!!!


 


Kan inte låta bli att visa några fucciaknoppar som avslutning. Den står dock ej i rabatten men är värd att se på i allafall tycker jag!

 
 
Ingen bild

Busan

18 augusti 2008 21:54


Dom där sötingarna som du inte kommer på namnet är också mina favvisar. De är ju verkligen så puttinuttiga :)

Och du, jag har ju varit ledig tre dagar i rad så det är först nu jag har gjort mer än en knop ;)

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards