Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Crossbana i trädgården

Av Lena Åkesson - 30 augusti 2008 17:28

Senaste projektet här hemma är en crossbana på tomten. Magnus och några till har byggt den nu i sommar. Det har gått åt mycket grus och en del träd och buskar har fått ge vika... Här kommer några bilder från när dom körde idag:


 


Först en bild på Magnus cykel. Det är visst en TEN7...


 


Magnus och Christian i spåret. Christian i rött och Magnus i svart.


 


Magnus lyckades med ett hopp idag och jag tror det var första gången. Roligt att få med det på kort men själva bilden är inte mycket att hurra för...


 


Cola älskar när dom kör och har skaffat sig en helt egen läktare. Vi måste dock ha koppel på honom medans dom kör för annars springer han med och då gärna alldeles framför... Som tur är orkar dom inte köra så många varv åt gången... När dom går runt banan för att kolla vad som behöver fixas osv går dom på ett led med Cola längst bak hur stolt som helst - han får ju vara med dom stora grabbarna...



 
 
Ingen bild

Syrran

30 augusti 2008 22:45

Wow! Verkar skoj....kan ni inte säga till nästa gång dom kör, Filip hade säkert tyckt de va kul å komma å kolla

 
Emelie

Emelie

31 augusti 2008 23:16

Ja roligt att banan är så bra nu, kul för alla :)

http://kawa.bloggagratis.se

 
Jane

Jane

1 september 2008 12:40

Får vara med de STORA grabbarna?? Skratt...blir de inte som barn igen när det handlar om motorer? Har en här hemma som tror han är 15 år och i moppeåldern!! Skratt...Men de har i alla fall kul, det är väl huvudsaken?

Kram Jane

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie A

2 september 2008 14:44

Blir det klubbstuga nu i stället för villa?

 
Ingen bild

Marie.A

2 september 2008 14:47

Använder ni även cycklarna som jordförbättrare till trädgårdsarbeten i framtiden?

 
Ingen bild

Lena

2 september 2008 20:37

Syrran: Jag ska säga till så att flippen kan komma bara jag får veta det innan.

Emelie: När ska vi ta ett varv?

Jane: Det finns visst inga killar som blir lika gamla som i passet när det handlar om sånt här tydligen... Oavsett "ras" ;o)

Marie: Nej, jag drar gränsen vid klubbstuga! Jag vill ha mitt kök snart!!!

 
Emelie

Emelie

11 september 2008 09:26

ååå jag vill ha sol och köra cross igen snart :)

http://www.kawa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards