Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Lena Åkesson - 30 januari 2008 22:19

I kväll efter jobbet följde jag med Jane för att kolla in hennes nya häst. Vilken skönhet! Så underbart söt och LUGN! Jag har alltid haft för mig att fullblod är nervösa och mest står och trippar på tårna och är helt stirriga men inte då.


Mörk, mörk brun med lite ljusare partier här och där. Inte så värst stor, hittar inget annat ord än lagom. Som den ickeexpert jag är på hästar får ni nöja er med min beskrivning. Eventuellt skulle någon som kan det här mysteriet med hästar prata om vinklar, höjer, huvud eller vad det nu kan vara som man kan svänga sig med men eftersom jag inte kan ett skit om det så säger jag bara igen: Jane - enligt mig har du en kanonhäst och jag är bara glad att du köpte "fel" häst! Har jag inte alltid sagt att du inte ska lyssna på mig? Tusen tack för att jag fick följa med dig. Det var jättekul och jag följer gärna med igen om jag får!


Kanske ska nämna vad hästen heter? Hon heter som finnamn "Watching Nikita", till vardags verkar det vara Nikie eller Nikita.


Nu är jag tyvärr lika bra på att fota som jag är på det här med hästar men håll till godo men de korten som det gick att se på vad det föreställer...



Av Lena Åkesson - 30 januari 2008 12:44

Jenny har gjort en anteckningsbok till mig som jag bara måste få visa upp och skryta över!


Hon är med i en pysselklubb och denna gång var det dags att dekorera anteckningsböcker. Dom får förslag på vad dom kan göra men Jenny brukar göra sina egna designer.


Visst blir man stolt som mamma? Det blir jag i allafall! Tack Jenny!





Ovido - Quiz & Flashcards