Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Colarapport

Av Lena Åkesson - 16 januari 2009 19:03

Vill bara meddela att Cola är på bättringsvägen. Det har varit en hektisk vecka med flera veterinärbesök och ännu fler utryckningar ut när diarrén satt in. I två och ett halvt dygn fick jag springa ut med honom minst varannan timma. Man känner sig rätt mosig andra natten när man är ute 22.00, 24.00, 2.00, 4.00, 5.00 och 6.30


Men jag ska ju inte beklaga mig. Det var Cola som var dålig. Han fick inte ens behålla vattnet. I måndags fick dom vätska upp honom och i onsdags röntgade dom honom för att se att inget satt fast. Det gjorde det inte men veterinären hade aldrig sett en så gasfylld grovtarm innan. Precis hela grovtarmen var nästan sprickfärdig av gas. Veterinären sa att normalt brukar bara sista lilla biten innehålla gas... Cola fick en spruta och ny medicin. En av dom vet jag var kortison men vilken? Skit samma - resultatet blev i allafall att Cola på kvällen sket för sista gången och nu är han "bara" lös i magen till skillnad på allt "vatten" han skitit ut. Han är mycket piggare och som vanligt när han fått kortison ÄTER han. Det är enda gången han till och med tigger om att få sin hundmat. Ni som känner honom vet att äta inte brukar vara en av hans favoritsysselsättningar...


Veterinären har inte kunnat säga vad det hela beror/berodde på men gissar på nått virus eller baskilusk.

 
 
lotta

lotta

16 januari 2009 19:27

vad kul att du hittade till oss:) Å, vad kul att även du har en hund som heter Cola:D fast det va ju inge kul att han e sjuk:( hoppas han mår helt bra snart, din söta lille kille. Vi hade en cairnterrier när jag va liten. Han hette Ludde;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jane

Jane

17 januari 2009 12:43

Vad gott att han är på bättringsvägen den stackaren! Inget roligt att springa hos veterinären, speciellt inte när man inte vet vad det är för fel! Hälsa honom så gott från mej och barnen...då kanske han blir lite piggare! (av barnen alltså)
Kram!

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Busan

18 januari 2009 21:49

Ooo, sötloppan, stackars lilla kille!

 
emelie

emelie

22 januari 2009 12:42

Gott att han är bättre ! nu hoppas vi att han blir helt bra snart :) kram kram

http://www.kawa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards