Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Vår/vinterpromenad

Av Lena Åkesson - 17 mars 2008 21:13

Efter jobbet tog jag och Jenny en promenad med Cola. Han har varit med på jobbet idag men haft lite problem med att göra vad han skulle när vi varit ute. Det var ca 40 cm snö överallt och han tyckte det var under hans värdighet att bajja då... Känslig jycke jag har tydligen...


Här kommer lite bilder från promenaden. Måste tyvärr erkänna att det är jag som tagit alla som är suddiga och Jenny dom som är riktiga. Vet inte vad jag gör för fel... Får gå en kurs hos Jenny tror jag.


 

 Här är vårt hus... I går kväll var jag ute och kikade i trädgården och såg årets första krokus som slagit ut... Undrar hur den mår nu?


Visst var det en härlig himmel?


Jenny är lite inne på konstnärliga bilder och den här blev jättebra tycker jag.


 

Jenny och Cola i snön.


 

Lite kontaktövningar mitt i leken...


 

Vem var det nu som fotade det här? Rätt gissat - JAG!


 

Försökte få Cola att posera lite men Jenny som gått i förväg för att förbereda en liten sökövning var mycket mer intressant än matte...


Vart tog våren vägen? Var det ingen snö i vintras behöver vi minsan inte den nu! Fram med sol, värme, blommor, myggor, knott, grillkvällar och allt det andra!

 
 
Jenny

Jenny

18 mars 2008 19:04

Du tog ju kortet på lillen, och de blev ju ganska bra! :):)

Kramz

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

18 mars 2008 19:05

Läste lite mer nu ;P;P
KROKUS??
Varföt sa du inget :(
Jag vill ju foooootaaaa!

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

18 mars 2008 20:11

Hej! va mysigt nu hade det !! kul! ja FRAM med mygg ,knott ;-)& grillkvällar & allt som hör till sol & värme,bada ...åååå va gott det ska bli! Coola kort!! kram

http://kawa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jane

23 mars 2008 12:14

Tack för hälsningen Lena! Tyvärr såg jag den inte förän idag :-)

God fortsättning på Påsken!

 
Ingelapling

Ingelapling

24 mars 2008 09:18

Hej Lena!
Nu har vi nästan lika mycket snö som ni har, skulle jag tro. Här har varit ett nedrans snöande hela jädra påsken... fy tusan va tråkigt. Jag hade fullt av blommor i mitt land innan, snödroppar, krokus, tulpaner, vårlök mm mm. De är väl frysta allihop nu. Men, men hoppas du har haft en fin påsk iallafall? Jag har (nästan) bara scrappat! Men, det gör ju inget i detta vädret. Kram
Ingela

http://www.nogg.se/ingelapling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards