Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Regnigt Arvika

Av Lena Åkesson - 9 juli 2008 14:33

Även i år hyrde vi en stuga på Ingestrands camping i Arvika. Hade så himla mysigt förra året. Största skillnaden i år var att Jenny hade med sig en kompis, N, och Cola hade med sig Putte. Men kanske den största skillnaden var nog ändå vädret. Ihållande spöregn från det att vi kom till sent sista kvällen. Resan blev ändå lyckad. Tjejerna var nöjda och hundarna trötta så vad kan bli bättre?


 


Här har Cola o Putte slocknat första kvällen framför elementet.


 


Ni som hängt med sedan förra året kommer kanske ihåg att Jenny o Cola blev kompisar med en and och hennes ungar. Den här gången syndes inte en skymt av några änder förrän sista dagen när jag höll på att städa och tjejerna var ute med hundarna... Dom kom ända upp till stugans altan. Kortet visar även utsikten från altanen...


 


Innan vi åkte hem sista dagen passade J o N på att spela minigolf. Var ju tvugna att få med sig lite solsken från Arvika. P.s Jenny vill berätta att hon vann med 78 mot 86...

 
 
Emelie

Emelie

9 juli 2008 17:33

Hej!
Va mysigt!! synd med vädret ...men men så är det...ser ju helt ok ut sista dagen i alla fall:) grattius Jenny till vinsten ;)
kanske skulle ta å åka till den där stugan...ser mycket mysigt ut...hade ni den lilla "strand snutten" alldeles för er själva? avsides? kram kram

http://www.kawa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

10 juli 2008 09:22

Japp, den hade vi för oss själva. Går att bada där men är inte så fin botten. Sönderhackad vass. Annars är stugan enkel utan några som helst krusiduller men helt ok. Vi har åkt dit 2 år i rad nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards