Direktlänk till inlägg 11 juli 2008

Ugglakonsert

Av Lena Åkesson - 11 juli 2008 16:25

Jag, Jenny, syrran, Felix, Sari och Mikaela var i fredags på konsert på Läckö i Lidköping. Det var inte bara Magnus Uggla men det var ju han som var det stora dragplåstret och anledningen till att vi åkte.


 


Först när vi kom hade vi picnic i gräset utanför. Varför smakar maten så mycket godare när man är ute? Jag åt kassler och smögenröra och det var gudomligt!


 


Efter maten gick alla förutom jag och Felix tillbaks med sina stolar för det var det ju minsan ingen som skulle ha där inne... Men i slutändan visade det sig att det var jag och Felix som satsat rätt för dom flesta hade stolar med sig in... Lite synd var det ändå om Felix för syrran glömde raskt att man inte hade stolar på konsert och snodde Felix stol... Men han var lika glad för det - om några timmar skulle han få se MAGNUS UGGLA!


 


 Jag och Sari kom hastigt och lustigt på att vi hade ju faktiskt chaufför med oss så några öl slank ovanligt lätt ner. (Ja, det verkar som att öl är gott igen...)


 


Felix köpte sig en snygg tröja också!


 


Först ut på scen var Calaisa. Det var två syskonpar som tydligen varit med i Melodifestivalen. Tänkte att det är nog ingen höjdare men dom överraskade rejält! Var riktigt bra tycker jag!


 


Sedan var det Jill Johnsson tur och henne hade jag sett fram emot. Tycker att hon har gjort en hel del bra men nej, det var en besvikelse...


 


Sedan var det ju äntligen dags för Magnus Uggla och då hände det grejer... Helt plötsligt var det inte en enda som satt ner utan alla stog och sjöng med och härjade. Han bjöd verkligen på sig själv och sitt band. En jättebra konsert tyckte jag!


Ni får ursäkta den dåliga bildkvaliten. Vi tog bara med den lilla kameran för att slippa bära.

 
 
Ingen bild

Syrran

16 juli 2008 18:50

F-N va kul de va!!!! Felix (jag med) är fortfarande lite lätt lyrisk och nynnar på flera av låtarna......
Nästa år står vi väl där igen?.....

 
Ingen bild

Lena

17 juli 2008 18:57

Jag är med! Vi hade jättekul tycker jag!

 
Emelie

Emelie

20 juli 2008 00:03

Va kul att det var bra! ser ut som ni hade bra väder också...gött!

http://kawa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards