Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Ny rabatt!

Av Lena Åkesson - 26 juli 2008 22:11

Min goa granne Emelie har inspirerat mig med sin nya rabatt så det slutade med att jag också åkte hem och gjorde en... Magnus hjälpte mig med att bära fram sten och åkte med mig för att köpa jord...



Och jord gick det åt kan jag lova. Först åkte vi till Utegolv och köpte ett helt kärrlass. Det var ca 600 liter. Vi trodde att det kanske skulle räcka men nej då, det täckte knappt fiberduken... Dagen efter åkte vi iväg och köpte 23 st  50-liters jordsäckar på Granngården. Nu måste det väl ändå räcka? Icke sa nicke - Magnus fick åka iväg och köpa ytterligare 12 säckar...


Då var gårdagen roligare! Jag, Emelie och Jenny åkte till Uddevalla för att shoppa loss. På önskelistan stod en japansk lönn med stora bokstäver och det fick jag tag i! Ett träd jag önskat mig i många år men inte haft någonstans att sätta men nu gick det!


 


Rabatten ser lite tom ut än så länge kanske men jag är nöjd! Jag har bland annat satsat på lite, för mig, ovanliga blommor. Vad sägs om två stycken yuckapalmer? Vi får se i vinter om dom verkligen är härdiga som dom sa... Har även köpt lite olika gräs. Självklart fick det ju även bli lite favoriter som till exempel liljor. Tre olika rosor köpte jag även, bland annat så har jag nu äntligen en Peace-ros igen!


 



Vid sidan av den här rabatten har vi pratat om att göra en damm och sedan ytterligare en rabatt på andra sidan. Vi får väl se vad vi hinner med i år. Roligt är det i allafall!


Ska försöka ta lite mer detaljkort i morgon.

 
 
Ingen bild

Syrran

31 juli 2008 23:37

Tur att ni har lite yta att ta av, nu när ni ska ha pool åxå. Kul att få se allt imorron! Kram

 
Jane

Jane

3 augusti 2008 14:22

Ser jättefint ut! Man blir verkligen inspirerad Lena! Men jag tror jag tar mej vatten över huvudet om jag börjar med något sådant nu...skratt

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

3 augusti 2008 21:46

Kanske inte riktigt läge för grävning för dig just nu skulle jag tro Jane...

 
Jenny

Jenny

8 augusti 2008 11:41

URSÄKTA!
Skriv Foto: Jenny på den översta bilden!
Annars får du inte använda det jag har fotat och de vet du!

http://www.coolacola.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards