Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Lena Åkesson - 15 juli 2007 20:04

Var ett tag sedan jag han sätta mig ner och skriva men nu har jag all tid i världen känns det som. I onsdags var Cola hemma hos Jan-Inge och skulle trimmas. Jan-Inge och Isa är för övrigt Colas uppfödare och riktiga pärlor!


Tillbaks till trimningen. Cola blev nästan helt nertrimmad och då ser han tyvärr ut som antingen en råtta eller en hyenahybrid. Det är tid att börja tänka på My Dog-utställningen i Göteborg som går av stapels mellan nyår och trettonhelgen tror jag. Fast det tänker nog inte Cola på utan han verkar tycka det är gott med kort päls nu på sommaren. Jag har även märkt att det är mycket lättare att hitta fästingarna!


En som inte var lika glad däremot är Jenny. Idag körde jag henne och Cola till Ånnaboda mellan Örebro och Karlskoga. Det var dags för SHU´s riksläger. (Svensk Hundungdom) Anledningen till att Jenny inte var så nöjd med nedtrimningen var att hon var rädd för att ingen skulle se att han faktiskt var en cairnterrier och ingen råtta. Jag känner mig jättestolt över Jenny som åker på en hel veckas läger utan att känna en enda. Visst var hon nervös när jag lämnade dom men det verkade gå bra. När jag gick var hon och hennes rumskompis på väg på en promenad med hundarna för att dom skulle få en chans att lära känna varandra lite innan alla 60 lillmattar och hussar med hundar skulle träffas.


Det som känns bra är att om det skulle hända något så behöver inte jag kasta mig in i bilen och köra 25 mil med hjärtat i halsgropen utan jag har sådan tur så att världens bästa svärföräldrar (mina alltså) bor en halvtimma därifrån och dom har lovat att ha lite jour den här veckan. Vi åkte upp till dom redan igår och har sovit där inatt. Bättre svärföräldrar tror jag inte existerar. Ställer upp i vått och torrt och är helt underbara!

Just nu sitter dock jag på nålar och väntar på att hon ska ringa som hon lovat. Tyvärr fick hon inte lov att ha med mobilen utan vi är hänvisade till en telefonkiosk... Måtte hon få kul och få massor av kompisar! Själv sitter jag helt ensam här hemma utan gubbe, unge och hund! Det är första gången på väldigt länge och jag har längtat lite men nu känns det bara TOMT! Återkommer med rapport från lägret bara jag får höra något!

Ovido - Quiz & Flashcards