Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Taklagsfest och drama på Liseberg

Av Lena Åkesson - 8 juli 2007 00:04

I går hade våra grannar Emelie och Kristian taklagsfest. Samtidigt hade gubben sina gamla kurskamrater här hemma för en grillfest. Vet inte, men misstänker att det var första gången det var två fester samtidigt här i Skalltorp. Jag försökte sitta och vara trevlig här hemma tills vi hade ätit sedan bar det iväg till E & K. Det var jättetrevligt och lagom blött. (På alla sätt...) Kände mig väldigt seg och halvbakis i morse. Ångrade av hela mitt hjärta att jag lovat dottern samt kompis att åka till Liseberg.


Till slut kom vi i väg i allafall och efter nån timme bland alla åkattraktioner började jag känna mig som vanligt igen. Vi hade jättetur med vädret. Regnet hängde i luften hela dan men vi klarade oss med ett par skurar. Sista grejen tjejerna kom överens om att åka var Flumride, för 4 gången. Jag satt och höll koll på alla våra väskor o dyl. Helt plötsligt blir det aktivitet på all personal runt flumriden. De skickade iväg alla som stod i kön och jag märkte att det inte kom ner några båtar längre. Var var tjejerna och vad hade hänt? Fick fatt i en kille som jobbade där och fick reda på att de stängt ner hela flumriden. Det var visst någon som klivit ur mitt i banan. Jag blev livrädd! Första tanken som dök upp var naturligtvis på kvinnan som klev ur förra sommaren och som dog. Killen jag fått tag på kunde inte ge mig någon som helst information om vad som hänt med dom ute på banan utan hänvisade mig till en annan kille som säkert skulle kunna hjälpa mig. Mer panik och nu började kallsvetten komma. Precis när jag var på väg att springa fram till den utpekade killen var det någon som ryckte tag i mig. Det var tjejerna.


Det visade sig att en av killarna i båten före dom hade helt plötligt klivit ut ur båten. Direkt stannade deras båt och dom hade fått information i högtalare om att dom skulle sitta stilla så skulle det komma personal och hjälpa till. Mycket riktigt hade det snabbt kommit en tjej och hjälpt dom både av båten och ner till marken. Stort tack till personalen som jobbade vid Flumride på Liseberg i kväll vid åtta-tiden! Ingen av oss kände för att åka mer efter det så det fick bli lite fastfoodmiddag och hemresa.


Kom inte hem förrän 23.00 och nu känner jag mig som i morse igen. Hur kan det komma sig? Starkaste jag druckit på hela dagen är cola light.


Hoppas på uppehåll i morgon, måndag, för då hade jag tänkt lägga ett blodspår för Cola. Försöker att få honom som champion i år. Återkommer med lite info vad viltspår/blodspår innebär senare. Nu ropar sängen högt och ljudligt på mig.


 
 
Ingen bild

Carina Wegemyr

10 juli 2007 13:42

Hej Lena!

Ville bara tala om att jag har läst hela din blogg och jag kommer att fortsätta att läsa den...fast kanske inte varje dag. Snart har jag bara 3 arbetsdagar kvar innan det äntligen är min tur att få gå på semester. Ärligt talat så har det ju varit ett bra arbetsväder de sista veckorna. Há det så bra! Kram Carina

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 juli 2007 20:56

Tack för senast. Det var kul att ses. Jag var hemma vid halv fem-femtiden på morgonen....

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

29 juli 2007 22:58

hej gumman! Ja party party!! det lät jätte gött att åka till liseberg efter den kvällen! :)men roligt var det !!! ha det gott mvh emelie

http://-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards