Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

Topphumör och sällskap!

Av Lena Åkesson - 20 juli 2007 08:04

Nu har Jenny helt släppt sin hemlängtan! Hon är även glad över att jag inte åkte och hämtade henne. Tänk att mamma äntligen fått rätt ;o)


Det som jag tror vände på steken var en kombination av att hon började lita på sig själv, märkte att hon faktiskt fixade det. I och med det plus att tiden gjorde sitt så lugnade även Cola ner sig samt att ju längre veckan gått har dom börjat träna fler grejer som Cola både kan och gillar. Olika spår och sökövningar samt naturligtvis favoriten agility. En liten detalj kan också vara att dom fick möjlighet att åka in till en affär så att det kunde införskaffas lite KORV! Torra levergodisar är inte så stor morot för Cola.


Snart är det slut på lägerveckan och båda mina globetrotters kommer hem. Ska bli jättehärligt. Här om kvällen var kompisen Sari hemma och vad som tog åt oss vet jag inte men vi satt ute i snålblåsten hela kvällen och tjatade i stället för att gå in. Vad gör man inte för att inbilla sig att det ÄR sommar? Frös som en gris när jag kom in men medans vi satt där var det ingen fara. Härligt att få sitta och tjata bort några timmar efter en ganska ensam vecka.


I går kom även gubben hem fast jag var hemma och fast jag inte gått och lagt mig. Hela veckan har vi gått om varandra men igår kunde vi till och med laga mat och äta tillsammans. Man lär sig med åren att ta tillvara på dom små guldkornen i vardagen. Vi fick även besök av våra trevliga grannar. Båda har semester och gubben är ledig idag så det kom till och med fram några öl. Själv höll jag mig till treo och vatten. Skallebank och upp tidigt för jobb så jag lämnade sällskapet och gick och la mig.



 
 
Ingen bild

Busan

20 juli 2007 16:04


Hej vännen!
Nu har jag äntligen fått internet (senare ska jag försöka installera routern så jag kan sitta på balkongen och surfa)! Vad kul att du har börjat blogga!
Hälsa Jenny så mycket från mig!

Kram//Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Åkesson - 1 september 2011 22:00

Idag blev Cola Svensk Viltspårs Champion!!! Colas uppfödare, Jan-Inge River Deep´s, gick med honom på sista provet. De andra proven har Jenny gått med honom eftersom jag haft svårt med fötterna. Cola hade varit superduktig och fick högsta poäng! Giss...

Av Lena Åkesson - 2 juli 2011 21:12

Lagom när jag kommit igång igen så försvann min kamerakabel och eftersom jag tycker det är roligast att blogga med bilder så bidde det inte så mycket... Men nu har Jenny hittat den åt mig så nu kör vi igen! Inget avancerat utan bara en tur i trädgård...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 13:30

Jennys lillkille, Kevät, blir 1 år idag och naturligtvis blev det kalas för honom med Cola som gäst! Här kommer bilderna:      1-års bakelse av blodpudding, viltost, skinka och korv.     2 kalassugna killar!     Efterrätt?     ...

Av Lena Åkesson - 17 april 2011 02:01

Opererade foten i måndags och har i princip legat på soffan sen dess och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag inte kan sova nu =O) Men jag läste på Ann-Louise blogg att man ska se positivt och det kan jag verkligen göra den här gån...

Av Lena Åkesson - 4 april 2011 19:56

Efter skolan/jobbet idag gick jag och Jenny ut i skogen med hundarna. Äntligen har solen kikat fram! Efter promenaden skulle Cola in i hundgården och Kevät är aldrig sen att hänga med. Även jag och Jenny hängde på =O)     Cola och Kevät tävlar...

Ovido - Quiz & Flashcards